E V E N G E D U L D . . .

Laden..

Zoomnetic paper 1 - Het belang van producten testen

Het belang van producten testen wordt uitgelegd in deze eerste Zoomnetic paper. Steeds vaker breiden ondernemers hun verkoopkanaal uit naar platformen als bol.com en Amazon. Per dag komen er honderden verkoop partners bij wat het aanbod voor de consument gigantisch maakt. Maar wordt de kwaliteit van deze producten nog gewaarborgd?

Een handleiding in het Chinees, verkeerd meegeleverde stekkers, producten die binnen twee dagen kapot zijn en ga zo maar door. Dit concludeerde Radar met haar uitzending op 2 maart 2020. Dat het consumenten vertrouwen hierdoor daalt op platformen als bol.com en Amazon is wel duidelijk. Maar hoe kunnen we ervoor zorgen dat dit vertrouwen weer opbloeit? En hoe zorgen we ervoor dat jij als partner zeker weet dat je producten verkoopt waar de consument tevreden van wordt?

Een ijzersterk product

Het is geen hoge wiskunde te weten te hebben dat in de concurrende wereld van e-commerce een goed product cruciaal is. Elke dag komen er meer ondernemers bij die hun producten aanbieden op deze platformen, of misschien wel een eigen website. Maar hoe zorg je er nu voor dat je product in smaakt valt bij je klanten? Het begint allemaal na je productonderzoek. Hier heb je vele uren in gestopt en dit moet lonen. Uiteindelijk heb je je eerste testorder bij de leverancier ingekocht en kan de testfase beginnen. Vaak ben je al snel tevreden over het product. Het is tenslotte een beloning van de lange uren die je in het productonderzoek gestopt hebt. Maar hoe denken de 17 miljoen potentiele klanten over je product? Raak je verstrikt in je eigen tevredenheid?

We hopen dat je door dit eerste Zoomnetic paper het belang van producten testen kent. Lees ook onze paper over consumentengedrag analyseren en vergeet ons niet te volgen op Instagram!

1 Comment

Laat een reactie achter

Alle rechten voorbehouden ┬ę 2020 Zoomnetic

Bedrijf